970x90-2-modif-1517685944.gif  

O čem je magazín DRZSEFIT.cz?

Na DRZSEFIT.cz najdete vše potřebné o zdravém životním stylu. Najdete u nás řešení svých problémů s nadbytečnými kilogramy, tipy na zdravý jídelníček a hlavně novou motivaci a poučení pro vaše tělo i duši.  
Nejlepší diety na hubnutí Nejlepší DETOX doplňky Odborné články o spánku
Ukázat TOP dietu Ukázat TOP produkt Ukázat TOP články

Kdo stojí za projektem?

Odborný garantZakladatel projektu Tester produktů
Eva DomesováDavid VajdaJan Domes
Zdravá výživa

Dokáže snídaně po ránu plnohodnotně nastartovat náš metabolismus?

Snídaně u moře
Snídat nebo nesnídat? Tento článek Vám možná poradí a pomůže v rozhodnutí.

Jak nastartovat metabolismus

Někteří odborníci přes zdravou výživu budou tvrdit, že snídaně je základ dne a je to nejlepší způsob, jak nastartovat metabolismus v lidském těle. Dále se často setkáváme s názory, že snídaně dokáže nastartovat metabolismus po ránu do maximálních otáček a je tím nejlepším startem každého dne.

Ne všichni jsou stejného názoru, takže druhá skupina odborníků zase tvrdí, že jak nastartovat metabolismus se dá i jinak. Navíc přemýšlejí tím způsobem, že snídaně je jen přežitek a vůbec nesouvisí se správnou výživou.

Tak jak to je tedy doopravdy?

Rychlost metabolismu

Jak nastartovat metabolismus - snídaně
(TEF) – Termický efekt stravy

„Přál bych si mít rychlý metabolismus!“ Časté přání žen nejen ve středním věku, které chtějí rychle a nejlépe bez bolesti zhubnout, ale i kdejaký aktivní sportovec přemýšlí stejným způsobem. Rychlost metabolismu můžeme definovat jako sled veškerých biochemických reakcí v našem organismu, které vyžadují energii. Jiným slovem můžeme tento proces taktéž nazvat jako celkový energetický výdej člověka za jeden den.

Celkový energetický výdej člověka můžeme rozdělit na tyto základní složky:

Bazální výdej energie (spotřebovaná energie za úplného klidu)

Výdej energie za aktivity z běžného dne

Sportovní aktivity

Termický efekt stravy

ZAJÍMAVOST: Termický efekt stravy (TEF) je energie, kterou náš organismus vydává na strávení, vstřebání a metabolizaci živin. Některé procesy v našem těle prostě lépe probíhají v určitou část dne, například lépe během dne za světla než večer za tmy. Pokud budete konzumovat redukční dietu KetoFit, na každou část dne budete mít určené přesné množství kalorií, jenž může vaše tělo v danou chvíli bez problémů přijmout.

Jak nastartovat metabolismus se snídaní

Benefity snídaně - jak nastartovat metabolismus
Co nám říkají odborné studie o zařazení snídaně do našeho jídelníčku?

Jak nastartovat metabolismus po ránu? Snídejte! Ovšem měli byste vědět o této nedávné studii. Došlo k porovnání skupinky žen, které po dobu 4 týdnů byly rozděleny do dvou skupin. Jedna skupina nesnídala po tuto dobu vůbec, ta druhá do svého jídelníčku snídani zařadilo.

A výsledek? Ženy, které pravidelně snídaly, najednou začaly v průměru přijímat o 266 kcal denně více než ženy, které nadále nesnídaly. Za 4 týdny tak tato skupina žen přibrala 1 kilogram navíc, z čehož bylo 0,8 kg čistého tuku.

Je lepší jist večer než ráno?

Večeře po tréninku
Nebojte se bohaté večeře například po silovém tréninku, nic tím nezkazíte.

Jak nastartovat metabolismus je už víceméně jasné, že tohoto stavu nedocílíte při večerním přejídání u televize. Časté statistiky dokazují, že průměrní lidé přijímající větší množství kalorií spíše večer, mají často tendenci k vyšší tělesné hmotnosti, než ti, kteří průběžně během dne přijmou stejné množství energie.

Ovšem pokud máte pravidelně podvečerní nebo večerní tréninky, v našem těle se rozjede hned několik zajímavých procesů, takže bohatých večeří po vydatném tréninku byste se nemuseli vůbec bát. Vyšší příjem energie na snídani ve srovnání s večeří při stejném celkovém denním energetickém příjmu, také může vést k vyšší úspěšnosti při hubnutí.

NÁŠ TIP PRO ČTENÁŘE: O vyvážené stravě určené primárně pro ženy se můžete rovněž dočíst v naší obsáhle recenzi KetoFit – jedinečně úspěšná redukční dieta bez hladovění!

Snídat nebo nesnídat?

Lívance na snídani
Zvolte vždy rozumnou velikost porce snídaně a dalších denních jídel na základě vašeho energetického výdeje.

Pokud stále nevíte, jak nastartovat metabolismus po ránu, existuje pár zaručených zákonitostí, o kterých je dobré vědět. Příjem energie ze snídaně vede k vyššímu příjmu kalorií v porovnání se stejným jídlem, které bychom přijali ve večerních hodinách. Stejně tak, tato situace zrychlí náš metabolismus.

Dejte si pozor, především bezmyšlenkovité zařazení snídaně bez úpravy velikosti porcí dalších denních jídel, naopak může vést k celkově vyššímu příjmu energie, a tím i riziku tloustnutí.

V poslední době se taktéž objevují stále častěji názory, které říkají, že vyšší příjem energie ve večerních hodinách může způsobit rychlejší nabírání tělesného tuku. Proto konkrétní denní doba může hrát velmi podstatnou roli během regulace naší tělesné hmotnosti.

VĚDĚLI JSTE, že z pohledu nižší tělesné hmotnosti i rizika vzniku některých chorob se mnohem více vyplatí spíše bohatě snídat, než bohatě večeřet. S proteinovými balíčky od KetoMIX už tyto problémy nemusíte řešit, ale pojedete podle předem nastaveného týdenního plánu s připravenými pokrmy.

Závěrem

Jestliže se budeme bavit o přibírání váhy nebo naopak hubnutí, jedná se vždy o kalorický deficit nebo nadbytek, takže ve finále je poměrně jedno, jestli budete po ránu snídat nebo ne. Pokud nesnídáte, váhu máte v normě, nemáte problém s kolísáním hmotnosti, není žádný důvod se do snídaně v žádném případě nutit.

Navíc, pokud sportujete tak se nemáte vůbec čeho bát. Ve většině případů dokáže lidský organismus díky zdravého pohybu kalorický nadbytek účinně korigovat, tím stabilizovat vaši váhu. Bylo sledováno podle určitých studií, že organismus vydá více energie na trávení ranního jídla oproti tomu večernímu.

Pokud hledáte tipy na chutné a vyvážené snídaně, můžete se inspirovat našimi zajímavými produkty.

Zdroje:

2015. Adam Česlík – Performance training

2019. Complex Athlete

2018. The Big Breakfast Study


Hodnocení článku
  • 89%
    Aktuální hodnocení čtenářů - 89%
89%

Líbí se Vám tento článek?

Sdílejte tento článek se svými známými

970x250-2-1517685944.gif

O autorovi

Eva Domesová

Jmenuji se Eva Domesová, jsem redaktorkou tohoto sportovního magazínu. Pravidelně sleduji nové trendy na trhu v oblasti medicíny a doplňků stravy. Kromě toho se aktivně zapojuji do konzultace a rozhovorů s našimi čtenáři.

Přidat komentář