728x90-2-modif-1517685944.gif  

O čem je magazín DRZSEFIT.cz?

Na DRZSEFIT.cz najdete vše potřebné o zdravém životním stylu. Najdete u nás řešení svých problémů s nadbytečnými kilogramy, tipy na zdravý jídelníček a hlavně novou motivaci a poučení pro vaše tělo i duši.  
Nejlepší diety na hubnutí Nejlepší DETOX doplňky Odborné články o spánku
Ukázat TOP dietu Ukázat TOP produkt Ukázat TOP články
CrossFit Silové cvičení

CrossFit – nikdy nekončící dřina, kterou si zamiluješ

Napsal David Vajda
banner-728x90-1477929983.jpg

Dá se říci, že jste vyzkoušeli už obrovské množství variant cvičení od spinningu, klasického cvičení v posilovně, běhání na páse, běhání venku na tartanu nebo v lese, různé kruhové tréninky na zlepšení fyzicky. Nicméně stále cítíte, že to není ono a pořád se nedostavují žádné výsledky. „Hlavně nezoufejte“. Už jste někdy zaslechli třeba mezi kamarády v hospodě nebo ve škole při vyučování něco o slovíčku CrossFit? Že jste teda vůbec zatím nic neslyšeli?

Tak to pravděpodobně nejste vůbec z této planety nebo se absolutně nezajímáte o aktuální dění vašeho okolí. Už totiž pár let, je tato varianta cvičení a trénování naprosto nejrozšířenější mezi mladou generací lidí. Dá se říci, že naprosto pohltí každého. Zároveň dostane každého správného sportovce do varu. Nicméně to jen tehdy, pokud milujete sport, cvičení, pohyb a někdy i těžkou dřinu.

Co Crossfit vlastně vůbec je?

Pokud tedy ještě zatím netušíte, o co se přesně jedná, hned vás s tím seznámíme. Mluvíme tady o sérii několika cvičení, které se vzájemně kombinují v prvcích gymnastiky, atletiky, vzpírání a komplexního silového vytrvalostního cvičení. Pro začátečníky je připraveno cvičení s vlastní váhou. Říkáte si, že tohle nemůže být nic hrozného dělat kliky, dřepy nebo shyby, vždyť tohle přece zvládne každý. „Naprosto se mýlíte“!

Cvičení s vlastní váhou vám trenéři připraví v takových počtech a provedeních, že po 15 minutách se můžete cítit na umření. Pokud už jste dobře trénovaní z dřívější doby, tak tím pro vás lépe. Dále pro zkušenější a pokročilejší převažují tréninky s přidanou váhou. Zde si každý sám postupem času zjišťuje, kde je jeho maximum u každého z mnoha cviků, které vám trenéři zase vymyslí.

TIP: Z nedávného průzkumu jsem zjistil, že nadpoloviční většina čtenářů sportovního magazínu pravidelně navštěvuje CrossFit lekce. Osobně potvrdili, že nikdy dříve během jakéhokoliv cvičení nezažili tak evidentní pokroky, zároveň v konzumaci s přírodními produkty od Naturhouse. Navíc si naši čtenáři nemohli vynachválit rychlý úbytek a redukci váhy.

Pokud člověk navštěvuje CrossFit lekce pravidelně, uvidí pokroky a pozitivní výsledky na svém těle během několika týdnů. Naši čtenáři sami potvrdili, že vyzkoušeli řadů jiných tréninkových lekcí zaměřených na celé tělo. Většina se shodla, že nikdy nezaregistrovali tak rychlý pokrok za tak krátkou dobu jako právě u CrossFitu. V dnešní době je to pro mladé lidi fenomén.

Tímto cvičením doslova žijí a v kolektivu přátelských lidí často najdou nové kamarády a přátelé. S touto tréninkovou jednotkou nebudete pouze hubnout, ale začnete automaticky budovat svalovou hmotu. Celkově se začnete cítit lépe po fyzické, ale i po dušení stránce. Výsledky jsou zaručeny a odzkoušeny tisíce lidmi před vámi. Tak není na co čekat. Doporučujeme se přidat do této komunity taky.

El arranque es el arte más sublime en los deportes que de fuerza se trate y este hombre Lü Xiaojun lo hace extraordinariamente bien

Zveřejnil(a) In Weightlifting WE Trust dne 26. srpen 2017

CrossFit je vhodnější pro ženy nebo muže?

CrossFitNa tuto otázku je odpověď více než jasná. Je vhodný pro obě dvě pohlaví. V posilovnách to většinou bývá vyvážené a často je to půl na půl.

Stejně tak, jak muži milují tento sport, najde se v určitě posilovně stejný, někdy i větší počet žen, které se CrossFitu věnují. Toto komplexní silové cvičení je rozšířené naprosto všude bez ohledu na pohlaví.

V dnešní době žijeme ve světě neomezených možností. Dnes existuje volný výběr povolání, koníčků, zálib i volnočasových aktivit. Záleží pouze na nás, čemu se budeme věnovat. Ženy tento sport mají rády, jelikož mohou velice snadno a rychle zhubnout. Sice to nebudeme úplně zadarmo, ale tak už to v životě chodí.

Proč ženy milují CrossFit

CrossFitZákladní myšlenkou žen, které se rozhodnout cvičit CrossFit je nejčastěji změna jejich váhy a postavy. Pokud chodí již pravidelně sami do posilovny, nenavštěvují žádné týmové lekce a nevidí tak žádný posun dopředu, to je přesně ten důvod, proč se radikálně rozhodnou začít s něčím novým, co má viditelné výsledky. A to je právě náš zmiňovaný a oblíbený „CrossFit“.

Jakmile se po několika lekcích začnou cítit lépe a kila půjdou dolů, nastává čas zlepšovat kondici. Dochází ke zvýšení tělesné síly a hlavně odreagování od každodenního pracovního života, který nás tak často ubíjí a unavuje. Pro pokročilejší ženy časem nastává období zvyšování motivace, kdy se těší, až to natřou nějakému svalnatému frajerovi při tréninku.

Individuální lekce nebo cvičení v týmu

Popravdě existují oba dva způsoby cvičení a záleží na každém, co preferuje více. Jsou klienti, kteří dávají přednost individuálnímu přístupu. Tady se může trenér zaměřit na preciznost prováděných cviků nebo sestavit týdenní nebo i měsíční program klientovi přímo na míru.

Tato varianta vyjde finančně o trochu více, než když budete chodit na kolektivní lekce. Ty mohou být ale pro většinu klientů zábavnější. U týmových lekcí se navíc můžete během lekce porovnávat s ostatními a jejich časově lepší výsledky mohou být pro vás motivací ke zlepšení. Nicméně každý z nás má svůj styl a vyhovuje mu něco jiného.

CrossFit a kombinace zdravého jídelníčku

V několika předešlých článcích jsme vám vysvětlovali, že pouhé cvičení nestačí, pokud chcete dosáhnout lepších výkonů a větších změn na svém těle. Tvrdá dřina a nekonečné zlepšování během tréninku je jedna stránka cesty za úspěchem, to druhou je zdravý a vyvážený jídelníček sestavený tak, aby každému vyhovoval a přinášel pouze užitek.

Jak jsme naposledy zmiňovali, nejčastěji to je omezení přísunu cukru na minimum, dostatečný přísun bílkovin a vypuštění obilovin, které je možné nahradit ovocem a zeleninou.

Kde najít CrossFit centra

CrossFitTohle je zdaleka ten nejmenší problém, který vás může potkat za cestou začít CrossFit. Téměř všude po naší republice jsou už tato centra zřízena, stačí jen mrknout na internet, kde se to nejbližší ve vašem městě právě nachází.

Ve větších městech jako je Praha, Brno, Ostrava, Hradec Králové je takových center už i několik. Poptávka po takovém to stylu cvičení je obrovská a majitelé tréninkových center to moc dobře vědí, proto se nebojí si otevřít i několik cvičících jednotek v České republice.

Pro ty, kteří si stále nejste jistí, zda tyto lekce budou to pravé, nezbývá nic jednoduššího než jít CrossFit osobně vyzkoušet. Většina tréninkových center dnes nabízí možnost si lekce na měsíc vyzkoušet na tzv. „zkušební měsíc“, kdy sami zjistíte, jestli vám tento styl cvičení vyhovuje.

Budete pracovat, jak s vlastní váhou, tak i s nějakým tím železem. Některé tréninky budou tvrdší, některé zase lehčí, ale finální výběr obtížnosti lekce vždy bude záležet pouze na vás.

Hodnocení článku
  • 91%
    Aktuální hodnocení čtenářů - 91%
91%

Sdílejte tento článek se svými známými

Aktuálně tento článek doporučuje:

primulus-banner-a3-970x310px.jpg

O autorovi

David Vajda

Jsem tvůrce a majitel sportovního magazínu zaměřující se na různé tréninkové a stravovací systémy pro všechny věkové kategorie.
Aktuálně s více než 15ti letou praxí v oblasti profesionálního hokeje, zvyšování výkonu a přeměny postavy.

Přidat komentář