728x90-2-modif-1517685944.gif  

O čem je magazín DRZSEFIT.cz?

Na DRZSEFIT.cz najdete vše potřebné o zdravém životním stylu. Najdete u nás řešení svých problémů s nadbytečnými kilogramy, tipy na zdravý jídelníček a hlavně novou motivaci a poučení pro vaše tělo i duši.  
Nejlepší diety na hubnutí Nejlepší DETOX doplňky Odborné články o spánku
Ukázat TOP dietu Ukázat TOP produkt Ukázat TOP články
Zdravá výživa

Dietní jídelníček přesně na míru je základ úspěchu

Napsal David Vajda
banner-728x90-1477929983.jpg

Dietní jídelníček obsahuje hned na začátku jednu z největších nástrah a to je, že vám nadšení a vůle dlouho nevydrží. V pondělí se rozhodnete, že začnete hubnout, kompletně překopete vaši životosprávu, ale v pátek zjistíte, že vás to vlastně nebaví a vrátíte se zpět k vašemu dosavadnímu stravování. Takové lidi obecně nazýváme “Věční začátečníci”. Jak se věčným začátkům vyhnout?

Zpravidla platí, že pomocí malých krůčků se dostaneme k velkým cílům. Stejně, jako u spousty dalších věcí, platí tato poučka i v případě změny jídelníčku. Není nutné a ani není správné postupovat nějak radikálně. Důležité je si nový dietní jídelníček pořádně připravit a postupně ho zapojovat do našeho každodenního života.

Dietní jídelníček se zeleninou a ovocem

Dietní jídelníčekJeden ze základních prvků zdravého stravování je ovoce a zelenina. Pokud chceme začít hubnout a naše přebytečná kila pomalu shazovat, je vhodné konzumovat ovoce a zeleninu v pravidelných intervalech, a to během celého dne. První den diety tedy budeme jíst pouze zeleninu. Jako nejlepší volbu doporučujeme zeleninu v syrovém stavu. Denní přísun zeleniny by se měl pohybovat od 1 kg až do 1,5 kg.

Toto množství rozdělíme minimálně do 5 až 6 pravidelných dávek. Další den vyplníme přísunem ovoce. Ideální množství ovoce se bude podobné jako u zeleniny, ale o něco menší. Nejvhodnější pro naše zažívání a celkovou práci žaludku je banán, jablka nebo ananas. Výborným zpestřením našeho dietního jídelníčku jsou hrušky a hrozny, které jsou velmi sladké. Třetí den diety je vhodné ovoce a zeleninu kombinovat. V menším množství můžeme postupně zařazovat brambory, těstoviny a vařenou rýži.

Dietní jídelníček s mlékem a tvarohem

Zbývající dny v týdnu vyměňte zeleninu a ovoce za mléčné výrobky a mléko. Vitamíny a bílkoviny, které jsou obsaženy v mléčných výrobcích, pomáhají zažívání. Výbornou volbou pro dietní jídelčníek jsou nízkotučné jogurty (zde ale pozor na možné vyšší množství cukru, škrobu nebo náhradních sladidel) a tvaroh.

V tvarohu se skrývá neskutečné bohatství pro naše zdraví. Obsahuje totiž velké množství bílkovin, vápníku, minerálů i vitamínů (zejména A, E a B). Nejčastěji se jedná o produkt z kravského mléka, ale může být i ovčí a kozí. Jestliže trpíte nadváhou, cukrovkou nebo obezitou – zvolte nízkotučný tvaroh. Průměrnému dospělému člověku je doporučováno zkonzumovat každý den okolo 1 000 – 1 200 mg vápníku.

Velkou část z tohoto množství můžete získat právě z tvarohu. Pokud se věnujete kulturistice nebo nabírání svalové hmoty v posilovně, doporučujeme jíst tvaroh hlavně před spaním. A proč jíst tvaroh před spaním? Má velmi malé množství sacharidů a je bohatý na bílkoviny potřebné pro růst svalové hmoty a vápník. Příjem vápníku má velký vliv na hladinu růstového hormonu testosteronu, který zajišťuje právě budování svalové hmoty.

TIP: Po prvním osobním testování, kdy jsem si sám vyzkoušel výživové produkty, mohu jednoznačně doporučit ohromující a okamžité pozitivní účinky u produktů Naturhouse. Na nic nečekej a vyzkoušej si je sám.

Jak ovlivňuje hubnutí pití čisté vody?

Z vlastní zkušenosti mohu konstatovat, že nejlepší variantou pro hubnutí je pití vody s citronem. A víte, proč tomu tak je? Existují tři základní věci, které se stanou, jestliže pravidelně každé ráno vypijete sklenici vlažné vody s citronem. Dochází k vyčistění pleti, nakopnete svůj metabolismus a tělu celkově dopřejete úplnou detoxikaci.

Zatímco studená voda je pro náš organismus obrovským teplotním šokem a tělo se s ním velice těžko vyrovnává, teplá voda je pro tělo důležitá hned z několika důvodů. Pojďme si tedy shrnout, proč pít ráno na lačno teplý citrónový nápoj. Citrón napomáhá pravidelné srdeční činnosti, čímž redukuje špatnou náladu, stres a deprese. Díky vysokému obsahu VITAMÍNU C dochází k posílení imunitního systému.

Krom toho je dokázáno, že voda s citronem napomáhá při hubnutí. Citrón obsahuje pektinovou vlákninu, jež po ránu dokáže nastartovat náš metabolismus na plné obrátky. VITAMÍN C je vhodný pro své protizánětlivé účinky, pomáhá se zažívacími problémy, zastavit krvácení dásní a čistí krev. Na závěr je důležité zmínit, že voda nemusí být tepla, stačí vlažná. Není nic zdravějšího, než aby se z pití citrusového nápoje po ránu se stal každodenní rituál.

Dietní jídelníček s pravidelným pohybem

Pohyb je jedním ze základních prvků pro hubnutí a udržení těla v dobré kondici. Pokud nejste zrovna sportovní typ a dlouho jste žádný sport neprovozovali, doporučuji začít třeba s něčím méně náročným. Plavání, pěší turistika, výlety po horách, jízda na kole, to jsou jen jedny z mnoha příkladů, jak nastartovat organismus k pohybu a hubnutí.

Pokročilejší, kteří jsou na pravidelný pohyb zvyklí, by měli využívat návštěvy posilovny, různých skupinových lekcí pro muže i ženy, nebo se věnovat CrossFitu, který je v dnešní době velice populární. Více o CrossFitu si řekneme rozsáhlejší informace v jednom z dalších článků.

Hodnocení článku
  • 95%
    Aktuální hodnocení čtenářů - 95%
95%

Sdílejte tento článek se svými známými

Aktuálně tento článek doporučuje:

primulus-banner-a3-970x310px.jpg

O autorovi

David Vajda

Jsem tvůrce a majitel sportovního magazínu zaměřující se na různé tréninkové a stravovací systémy pro všechny věkové kategorie.
Aktuálně s více než 15ti letou praxí v oblasti profesionálního hokeje, zvyšování výkonu a přeměny postavy.

Přidat komentář