O čem je magazín DRZSEFIT.cz?

Na DRZSEFIT.cz najdete vše potřebné o zdravém životním stylu. Najdete u nás řešení svých problémů s nadbytečnými kilogramy, tipy na zdravý jídelníček a hlavně novou motivaci a poučení pro vaše tělo i duši.
Diety na hubnutí DETOX doplňky stravy Články o spánku
Ukázat TOP dietu Ukázat TOP produkt Ukázat TOP články

Pomůžeme Vám ve vašem snažení

Nabrat svalovou hmotu Zhubnout Zvýšit fyzickou kondici
Ostatní

Na jaké onemocnění nejčastěji trpí muži po padesátce?

Muži po padesátce
Co se děje s mužským tělem po padesátce?
Napsal Honza

Na co trpí muži po padesátce

Dnes nejen muži po padesátce dávají raději větší péči svému autu než svému tělu, a to rozhodně není správné. Za to, proč se tomu tak v některých případech děje, nejčastěji může špatná informovanost veřejnosti. Na internetu je dnes poměrně běžné číst nepravdivé články z nedůvěryhodných webů, proto je třeba se zaměřit pouze na weby s kvalitním obsahem článků.

Rozdíl mezi délkou života mužů a žen se postupně snižuje, navíc existuje hned několik zásadních faktorů, které nám jasně ukazují, jak především muži po padesátce negativně ovlivňují a zkracují svou délku života. Jedná se hlavně o časté kouření tabákových nebo elektronických cigaret, nadměrné nebo pravidelné pití alkoholu, které pramení v neschopnost si najít odbornou pomoc.

Na naše hříchy, které pramení z nezdravého zdravotního stylu, lze najít lék či řešení, ovšem včasná diagnostika problému je zásadní.

Nejzávažnější onemocnění u mužů

Onemocnění jater

obrázek z pixabay.com

Muži po padesátce velmi často trpí na onemocnění jater. Játra nám pomáhají strávit přijatou potravu a absorbovat živiny do našeho těla. Dá se říci, že játra jsou takovým čistícím stojem v našem těle. Játra účinně zbavují naše tělo toxických látek, které se v něm vytvářejí.

V Česku obecně muži konzumují mnohem více alkohol než ženy, a právě díky tomu existuje mnohem větší riziko, že muži po padesátce mohou trpět na onemocnění jater. Uvědomte si, že pití alkoholu a kouření cigaret může způsobit cirhózu jater.

Co může patřit mezi další nepříjemná onemocnění spjatá s onemocněním jater? Klidně to může být virová hepatitida, genetická onemocnění jater, rakovina žlučových cest nebo rakovina jater.

Hlavně opakovaná konzumace alkoholu a pravidelné kouření tabákových výrobků vede k závažným onemocněním podobného typu.

Onemocnění srdce

muži po padesátce - problémy se srdcem
obrázek z unsplash.com

Onemocnění nebo špatné zdraví srdce dnes existuje v mnoha nejrůznějších formách. Pokud se na tyto onemocnění nepřijde včas, mohou v některých případech vést až k úmrtí.

Muži po padesátce také velmi často trpí na vysoký krevní tlak. Bohužel periodické rutinní prohlídky nezjistí vše a je potřeba dělat kontroly více do hloubky. Váš lékař by měl preferovat vždy větší počet vyšetření především na cholesterol, krevní tlak a měl by vyhodnotit i vaše případné kouření cigaret.

NÁŠ BONUSOVÝ TIP: Zahraničními vědci bylo ověřeno a testováno, že muži s nadbytkem testosteronu mají tendenci konzumovat více alkoholických nápojů, častěji kouří a jsou i častěji zranění. S pravidelným dávkováním a předepsaným užíváním PRIMULUSu, vás tato rizika nečekají a vaše hladina testosteronu tak bude na optimálních hodnotách, kde získáte jen benefity ve formě vitality, síly, energie a chuti po sexu.

Primulus balení

Muži po padesátce
obrázek z pexels.com

Jestliže se nebude léčit diabetes, může to po určité době vést k problémům s ledvinami, k srdečním komplikacím nebo mozkové příhodě. Muži po padesátce často trpí na diabetes, jenž se vyznačuje nižší hladinou testosteronu a sexuální impotencí.

Tyto skutečnosti tak mohou následně vést k psychickým problémům, depresím nebo úzkostem. Jak se tedy nejlépe vyhnout cukrovce? Snažte se jíst zdravě a pravidelně sportujte.

Chřipka

Chřipka - buňky
obrázek z pixabay.com

Nejen muži po padesátce, ale i ostatní lidé v pokročilejším věku mají problémy s výskytem chřipky a pneumokových infekcí. Nejvíce náchylní jsou ovšem muži, kteří mají oslabený imunitní systém v návaznosti na cukrovku, srdeční problémy, AIDS nebo rakovinu.

Nejideálnější prevencí vůči chřipce je očkování.

Rakovina kůže

Muži po padesátce - rakovina kůže
obrázek z pixabay.com

Bohužel rakovina kůže postihuje mnohem častěji muže než ženy. Toto závažné onemocnění postihuje nejčastěji muže po padesátce.

Jak se můžete účinně chránit? Je vhodné se chránit nošením dlouhých rukávů a kalhot, používat opalovací krém a sluneční brýle. Slunce má největší sílu v pravé poledne, tudíž v této době doporučujeme se přímému slunci nejlépe vyhnout.

Respirační onemocnění

Muži po padesátce - kuřák cigaret
obrázek z unsplash.com

Mnoho respiračních onemocnění začíná slabým a nevinným kašlem, který se nejčastěji projevuje u kuřáků tabákových cigaret. Nicméně kašel se bude postupně zhoršovat, jenž časem přechází k závažnějším problémům ve formě rakoviny plic nebo CHOPN (chronická obstrukční plicní nemoc).

Kouření i nadále zůstává hlavní příčinou rakoviny plic. Pokud kouříte více jak 10 let tak na nic nečekejte, a okamžitě navštivte vašeho lékaře, který vám udělá patřičné vyšetření plic.

Erektilní dysfunkce

Muž s depresemi
obrázek z unsplash.com

Erektilní dysfunkce nijak zásadně neovlivňuje váš život smrtelnými účinky, ovšem signalizuje zdravotní problémy. Problém mají hlavně muži po padesátce. U mužů s tímto problémem začíná těžké období, které se projevuje menší chutí do života, únavou, depresemi a úzkostmi.

Erektilní dysfunkce se projevuje zhruba u 10% mužů po padesátce a je způsobena ve většině případu aterosklerózou. Toto onemocnění oznamuje našemu tělu špatnou průchodnost cév, ale také kardiovaskulární onemocnění.

TIP: Nízká hladina testosteronu není vůbec pozitivní zkušenost pro žádného muže. Za určitých okolností může vést až k erektilní dysfunkci. Na základě tohoto zjištění byl vyroben český výrobek PRIMULUS, aby právě sníženou hladinu testosteronu vyrovnával na optimální hodnoty.Primulus balení

Rakovina prostaty

Rakovina prostaty u mužů
obrázek z unsplash.com

Mezi vůbec nejzávažnější onemocnění, kterým trpí muži po padesátce, je i rakovina prostaty. Je to onemocnění, které má dlouhý průběh a vyvíjí se postupně několik let. Velká část mužů s touto diagnózou žije většinu svého života, než onemocnění vyvrcholí.

V úvodní fázi člověk nemusí vůbec poznat, že rakovinou prostaty trpí. Až v pokročilé fázi se mohou začít projevovat tyto symptomy:

Časté močení

Bolest ve stehnech

Bolest v bocích

Bolest nebo pálení při močení

Bolest ve spodní části zad

Stopy krve v moči nebo spermatu

Rizikovými faktory vzniku rakoviny prostaty je nejčastěji stáří, genetika, strava, životní styl nebo rodinná anamnéza. Efektivně snížit riziko vzniku rakoviny prostaty lze pomocí přidání omega-3 do běžné stravy, udržování stabilní tělesné hmotnosti nebo pravidelného cvičení.

Zdravý jídelníček

obrázek z unsplash.com

Dejte si záležet na správném a pestrém jídelníčku. Pokud zvolíte nevhodnou stravu bez výživných látek a vitamínů, můžete si negativně akorát přitížit a zapříčit řadu zdravotních problémů.

Budete-li se řídit našimi radami v rámci zdravé stravy, můžete pohodlně eliminovat pozdější návštěvy doktorů v pozdějším věku. Jak tedy na to?

Nepřejídejte se!

Omezte konzumaci soli.

Dodržujte pitný režim nejlépe čisté vody.

Omezte konzumaci slazených nápojů s cukrem.

Vyhýbejte se tučným jídlům.

Zvyšte příjem vlákniny.

Nahrazujte jednoduché cukry ve stravě.

Co se může stát, když nebudete jíst zdravě? Čeká na vás hned několik zdravotních rizik, na které převážně trpí muži po padesátce.

Může se jednat o:

Obezitu a nadváhu

Kardiovaskulární onemocnění

Vysoký krevní tlak

Řídnutí kostí (osteoporóza)

Cukrovka

Zhoubné nádory

Nedostatek spánku

Muži po padesátce - špatný spánek
obrázek z unsplash.com

Jako ideální doba spánku se uvádí 8 hodin, ale znáte to, každému vyhovuje něco jiného a cítí se kvalitně vyspaný po lehce odlišné době. Pokud budete spát méně, dostanete se do spánkového deficitu, který se může projevit na zhoršené náladě, únavě nebo i ztrátě svalové hmoty.

Co se děje během spánku?

Především se regeneruje centrální nervový systém. Pokud budete často a pravidelně spánek přerušovat, může se dostavit zhoršené myšlení, pomalejší reakce na okolní vlivy, zhoršená paměť a pozornost.

Spíte jen 5 hodin denně? Je možné, že máte problém s hormonem zvaným leptin. S tím souvisí přibírání na váze, a s tím spojené celkové zvětšení obvodu vašeho pasu.

OVĚŘENÝ TIP: Trápí vás úzkost, stres a nervozita? Máme pro vás tip, jak rychle usnout i ve stresu. Ponořte tvář do velmi studené až ledové vody, a to po dobu 30 sekund. Pocítíte uvolnění, uklidní se váš nervový systém a spánek se zaručeně co nejdříve dostaví. DREAMLY je dalším přírodním tipem na klidný spánek, rychlé usínání a boj se stresovými situacemi.

Dreamly - klidný spánek

Co si z toho vzít?

Zdravotní rizika číhají na každého z nás na každém kroku. Nejen muži po padesátce jsou tudíž v ohrožení, naopak čím dál častěji se i mladí lidé potýkají s nebezpečnými zdravotními komplikaci. Snažte se omezit stresové situace, žijte zdravým životním stylem, mějte pohyb a sportujte, jezte zdravě. To jsou naše zásadní rady.

Vyhýbejte se kouření cigaret a pravidelnému pití alkoholu. Tento článek by mohl být složený z mnohem více zdravotních onemocnění, než o kterých bylo dnes řečeno. Zkuste se nad sebou zamyslet a zhodnoťte vaše nešvary, které mohou v pozdějším věku přerůst k závažnému onemocnění nebo chorobě.

Hodnocení článku
  • 79%
    Aktuální hodnocení čtenářů - 79%

Líbí se Vám tento článek?

Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.

O autorovi

Honza

Jmenuji se Jan Domes, jsem redaktorem tohoto sportovního magazínu. Kromě tvorby článků se starám o grafiku našeho webu. Pravidelně sleduji nové trendy v doplňcích stravy na českém, ale i zahraničních trzích. Nedílnou součástí mé práce je aktivní testování našich produktů.

Přidat komentář

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.