O čem je magazín DRZSEFIT.cz?

Na DRZSEFIT.cz najdete vše potřebné o zdravém životním stylu. Najdete u nás řešení svých problémů s nadbytečnými kilogramy, tipy na zdravý jídelníček a hlavně novou motivaci a poučení pro vaše tělo i duši.  
Diety
na hubnutí
DETOX
doplňky stravy
Články
o spánku
Ukázat
TOP dietu
Ukázat
TOP produkt
Ukázat
TOP články

Pomůžeme Vám ve vašem snažení

 
Nabrat svalovou hmotuZhubnoutZvýšit fyzickou kondici
Silové cvičení

Mám silnou bolest svalů po tréninku. Je to normální?

Jak zaútočit na bolest svalů po tréninku?
Napsal David Vajda

Bolest svalů z tréninku

Ráno se vzbudíte celí bolaví a polámaní, nepříjemný pocit, který každý z nás musel už alespoň jednou zažít. Sportovci trénující v posilovně bolest svalů velice dobře znají. Není moc velký rozdíl, jestli jste měli trénink zaměřený na hrubou sílu nebo dynamický vytrvalostní trénink s větším počtem opakování. Ať už se jedná o jakoukoli z těchto variant, druhý den vám to svaly mohou dát svou bolestí pěkně najevo.

Pro někoho příjemný pocit, pro druhého zase utrpení. Jak je to u vás s bolestí svalů?

Bolest svalů je znakem kvalitního tréninku?

Bolest svalů po tréninku
obrázek z unsplash.com

Dá se říct, že správnou odpovědí je ano i ne. Po kvalitně odtrénovaném cvičení byste správně měli cítit zvýšené svalové napětí, na tom není vůbec nic špatného. Bolest svalů nemusí v tomto případě vůbec nic znamenat, ale neměla by trvat déle než 1–2 dny.

Jestliže se druhý den po tréninku nemůžete vůbec zvednout z postele, pravděpodobně děláte něco špatně. Bolest svalů, kterou nejste už schopni ani vydržet už dává jasně najevo, že jste to prostě přepískli. V takovém případně bude bolest svalů nejvíce intenzivní za 2-3 dny od tréninku, ale bolest ucítíte určitě ještě během 4-5 dne.

Co je na tom všem, ale nejhorší? Pokud budete téměř celý týden nepoužitelní, nebudete moci odcvičit kvalitní trénink na danou partii, možná vás svalová bolest bude limitovat i při cvičení jiných částí těla. A pokud nemůžete kvalitně trénovat, nemůžete se zlepšovat a nedostaví se žádný tréninkový růst ve vašem cvičení.

VÍTE, JAK SPRÁVNĚ REGENEROVAT? Využívat terapii studenou vodou by ihned po tréninku neměli siloví sportovci, kterým jde převážně o růst svalů, protože studená voda negativně ovlivňuje svalový růst. V netréninkové dny je využití studené vody pro silové sportovce naprosto v pořádku. Rozhodně se ale nemusíte bát osvěžující studené sprchy, která je také v pořádku. Vyzkoušejte dlouhodobě ověřený doplněk stravy Primulus, sloužící nejen k regeneraci svalů ale rovněž k získání energie a libida.

Bolest svalů znakem jejich poškození

v posilovně
obrázek z unsplash.com

Cítíte se po tréninku tak špatně, že si myslíte, že děláte spíše něco nevhodně? Bolest svalů nohou po tréninku je tak silná, že sotva dojdete z posilovny do auta?

Potom za tím stojí nejspíše jeden z těchto faktorů:

  • Do tréninku jste zařadili nový cvik, na který není vaše tělo zvyklé.
  • Nově zařazený cvik neprovádíte technicky správně.
  • Odtrénovali jste více sérií, než obvykle děláte.
  • Cvičíte těžký trénink po delší pauze (zranění, nemoc, dovolená).
  • Zaměřili jste s v tréninku na negativní opakování (excentrická).

Základním pravidlem rozhodně pro všechny cvičence je, že pokud to více bolí, tak svaly více rostou rozhodně neplatí. Přetrvávající, opakující se a mnohdy nepříjemná bolest signalizuje především poškození svalových vláken a nejrůznější záněty.

Hlídejte si svůj tréninkový plán

tréninkový plán
obrázek z unsplash.com

Ať máte bolest svalů po tréninku jakoukoli, nemělo by to být nikdy vaše měřítko, jak kvalitní trénink jste zrovna měli. Sám dobře vím ze své hokejové kariéry, že docílit úspěchů se dá bez tréninků, u kterých bych se svíjel bolestmi nebo křečemi.

Nejlépe se držte svého tréninkového plánu a toho, čeho chcete dosáhnout a k bolesti svalů jen přihlížejte. Je zcela normální, že ze silového těžkého tréninku druhý den ucítíte svaly, nicméně nemělo by to být měřítkem kvality vašeho tréninku.

Závěrem

Mezi bolestí svalů po tréninku a sportovními výsledky rozhodně neplatí přímá úměra. Zaměřte se tedy především na dodržování vašeho tréninkového plánu a na to, jestli vaše snažení dlouhodobě přináší očekávané výsledky. Bolest svalů je v tomto ohledu na vedlejší koleji. Pokud vás svaly po posilovacích trénincích běžně nebolí a stejně se zlepšujete, jste v ideální situaci. Jestli cítíte každý absolvovaný trénink, můžete ve volných dnech zvážit nějakou formu regenerace.

Od bolesti svalů nám mohou pomoci tyto věci:

  • studené sprchy a kryoterapie
  • masáže
  • foam rolling nebo třeba strečink

TIP NAŠÍ REDAKCE: Z doplňků stravy jsou se snížením bolesti svalů po tréninku spojeny například větvené aminokyseliny BCAA, omega-3 mastné kyseliny nebo přírodní antioxidanty. To, co je na každém doplňku vůbec nejdůležitější, je složení. A právě to nás nejvíce zaujalo na suplementu PRIMULUS. Zatímco konkurenční produkty do těchto doplňků velmi často používají látky zastoupené ve formě oxidů a jiných špatně využitelných vazeb, v Primulusu najdete dokonce i vazby chelátové, které jsou naprostá špička na trhu.

Nedostatek testosteronu - PRIMULUS


Hodnocení článku
  • 79%
    Aktuální hodnocení čtenářů - 79%
79%

Líbí se Vám tento článek?

Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.

O autorovi

David Vajda

Jsem tvůrce a majitel sportovního magazínu zaměřující se na různé tréninkové a stravovací systémy pro všechny věkové kategorie.
Aktuálně s více než 15ti letou praxí v oblasti profesionálního hokeje, zvyšování výkonu a přeměny postavy.

Přidat komentář