970x90-2-modif-1517685944.gif  

O čem je magazín DRZSEFIT.cz?

Na DRZSEFIT.cz najdete vše potřebné o zdravém životním stylu. Najdete u nás řešení svých problémů s nadbytečnými kilogramy, tipy na zdravý jídelníček a hlavně novou motivaci a poučení pro vaše tělo i duši.  
Diety
na hubnutí
DETOX
doplňky stravy
Články
o spánku
Ukázat
TOP dietu
Ukázat
TOP produkt
Ukázat
TOP články

Pomůžeme Vám ve vašem snažení

 
Nabrat svalovou hmotuZhubnoutZvýšit fyzickou kondici
Oblečení a doplňky Silové cvičení

Cvičení v pohodlí domova. Jaké cviky zvolit v době koronaviru?

Cvičení doma
Nejlepší cviky s vlastní váhou, které můžete cvičit v pohodlí domova.
Napsal David Vajda

Tréninkové pomůcky na doma

Ne vždy je možné se dostat do posilovny a využít tak veškeré posilovací stroje a pomůcky. Asi málokdo z nás čekal, že celou naši zemi postihne pandemie a nedovolí nám zajít si zacvičit do posilovny. Dalším důvodem může být, že jednoduše máte rádi svůj klid, a ve společnosti dalších lidí okolo se vám prostě necvičí dobře. Proto cvičení doma je ideální varianta, jak sportovat a nebýt u toho rušen.

Náš článek vám představí několik účinných pomůcek pro cvičení doma, takže vysněné postavy nemusíte docílit pouze díky těžkých posilovacích strojů a mučení v posilovně.

Jaké pomůcky dokáží tvarovat tělo?

Než se rozhodnete pro cvičení doma, je dobré si udělat přehled, které pomůcky nakoupit a zvolit pro domácí trénink z pohodlí domova. Pro budování svalů nebo hubnutí nadbytečných tuků vám lépe pomohou fitness pomůcky vhodné pro cvičení doma.

Ty vám mohou zaručit, že své cvičení posunete na vyšší level a zvýšíte komfort vašeho pravidelného posilování. Nezapomeňte, že pro cvičení doma potřebujete dostatek místa, abyste mohly cviky dostatečně provést.

Fitness podložka

cvičení doma - podložka na zahradě
obrázek z unsplash.com

Je úplně ta nejzákladnější pomůcka pro posilování. Dnes ji najdete v každém sportovním zařízení. Cvičení díky ní bude mnohem pohodlnější, než provádět cviky například na pevném a nekomfortním povrchu (dlažba, beton, PVC povrchy). Fitness podložka na cvičení doma může zabránit mnoha zraněním, škrábancům nebo modřin během cvičení doma.

Fitness podložky mají protiskluzový povrch, jenž vám dodá bezpečnější pocit během cvičení.

Na co se fitness podložky používají?

Cvičení jógy

Strečink

Dynamické cvičení

Cvičení s výskoky

Cviky na břicho a zpevnění středu těla (leh-sed, plank)

Zlepšení stability

Válec na cvičení

Pěnový válec na cvičení doma je dalším účinným pomocníkem pro budování pevnějších partií vašeho těla. Meze se s válcem nekladou, takže vymyslet se dá mnohem více cviků, až budete sami možná překvapeni.

K čemu pěnový válec primárně slouží?

Masáž namáhaných svalů

Cvičení sedacích svalů

Při cvičení zádových svalů

Fitness míč

cvičení doma - pěnový válec
obrázek z unsplash.com

Nejčastěji se fitness míč používá pro protahování zad a páteře, nebo během cvičení jógy. Na míči se dá kompletně procvičit celé tělo. Není problém zařadit během cvičení doma na míči i silové cviky s menším závažím nebo kardio.

Na co se dá fitness míč využít?

Plank

Leh-sed

Kliky

Dřepy

HIIT trénink

Co je tedy hlavním benefitem? Určitě celkové zpevnění, stabilita, rovnováha a držení těla.

NÁŠ TIP: Dbejte na správnou výživu před výkonem – nezapomeňte se najíst asi 1–2 hodiny před tréninkem, ideálně zařaďte nějaké komplexní jídlo s obsahem bílkovin i komplexních sacharidů. Jednoduché cukry těsně před tréninkem mohou pomoci také, je třeba to ale vyzkoušet. K udržení optimální svalové hmoty je pro muže vhodný doplněk stravy Primulus, pro ženy je určen doplněk stravy Feminus. Neváhejte navštívit naše recenze a přečíst si o tom více.

Feminus recenze

Švihadlo

švihadlo
obrázek z unsplash.com

Když nastane situace, že nemůžete do posilovny a máte rádi kardio cviky, kupte si švihadlo a začněte cvičit. Se švihadlem se můžete pěkně zapotit v pohodlí domova, jen je potřeba mít trochu více místa kolem sebe.

Jak nám pomáhají cviky se švihadlem?

Zlepšuje fyzickou kondici

Pomáhá srdečnímu systému

Posiluje svalový aparát

Zvolit můžete obyčejné švihadlo nebo už modernější s digitálním systémem, kde uvidíte počet spálených kalorií nebo počet přeskoků. Takový jednoduchý kardio trénink můžete klidně provést doma před televizí, nejedná se o nic složitého.

Posilovací kolečko

cvičení doma na kolečku
obrázek z unsplash.com

Pokud chcete formovat postavu, posilovací kolečko bude dalším skvělým nástrojem pro zpevnění všech částí těla. Během cvičení doma s posilovacím kolečkem můžete zapojit všechny partie těla od zad až po lýtka. Úplně nejvíce se používá při cvičení středu těla a břišních svalů.

Jak cvičení s posilovacím kolečkem vlastně funguje? Zkuste si kleknout na kolena, pevně uchopte kolečko oběma rukama, zpevněte své tělo a posouvejte směrem dopředu, abyste se co nejvíce přiblížili zemi. Čím níže se dostanete k zemi, tím více posilujete kompletně střed těla. Jestliže se vám tento pohyb podařil, musíte se dostat pohybem zase zpět, tedy přitáhnout hrudník k nohám pomocí kolečka.

Důležitou věcí je udržet po celou dobu provádění cviku tělo napnuté.

Cvičení na břicho

leh-sedy
obrázek z unsplash.com

Získat vytoužené břišní svaly (sixpack) může být u některých jedinců velmi náročné, navíc ne vždy se to každému podaří. Pokud chcete dosáhnout krásných břišních svalů, bude to chtít poměrně hodně disciplíny a pevných nervů.

Je třeba nejen cvičit, ale pravidelně zdravě jíst, a díky cvičení doma v kombinaci s vhodnými cviky, dokážete zatočit s tukem kolem vašeho pasu.

Jaké cviky budou nejvhodnější pro posílení břicha z pohodlí vašeho domova?

Plank

Zkracovačky

Ruský twist

V-zvedání

Horolezec (Mountain Climbers)

Cviky na zadek a stehna

cvičení doma na zadek a stehna
obrázek z unsplash.com
Dřepy – sumo, hluboké, s výskokem

Výstupy na platformu

Můstek

Zanožování

Výpady do stran

Wall sit

Cviky na záda

kliky na zpevnění zad
obrázek z unsplash.com
Svíčka

Kliky

TIP: Před cvičením se řádně rozcvičte. Dejte rozcvičce alespoň pár minut, před cvičením nejlépe zařaďte dynamický strečink, prohřejte zatěžované klouby a třeba si udělejte pár angličáků před samotným ostrým cvičením. Zatěžovaným kloubům je třeba dodat potřebné vitamíny a minerály, proto byl vytvořen českými odborníky produkt Kloubus. Vyzkoušejte jedno balení a ověřte si jeho účinky sami na sobě.

Kloubus krabička

Co si z toho vzít?

Asi není v našich silách se v tomto článku věnovat úplně všem cvikům, které byste v pohodlí domova mohli cvičit. Vybrali jsme ty nejzákladnější a nejintenzivnější, díky kterým může být vaše snaha o lepší formu jednodušší. Pamatujte však, že každý z cviků byste měli opakovat minimálně v poměru 10 opakování ve třech sériích. Dbejte na správnou techniku a pravidelný pitný režim, který je velmi důležitý, abyste byli schopni vůbec dané cviky provádět.

Pomohl vám náš průvodce domácím tréninkem? Jaké fitness pomůcky pro domácí cvičení je podle vás nezbytné? Dejte nám vědět do komentáře, a pokud se vám článek líbil, podpořte ho třeba sdílením.

Zdroje:

Sven Friedrich – 6 Helpful Bodyweight Exercises for a Strong Back

Matt Biss – Go Big AND Stay Home: How To Build Your Ultimate Home Gym


Hodnocení článku
  • 94%
    Aktuální hodnocení čtenářů - 94%
94%

Líbí se Vám tento článek?

Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.

970x250-2-1517685944.gif

O autorovi

David Vajda

Jsem tvůrce a majitel sportovního magazínu zaměřující se na různé tréninkové a stravovací systémy pro všechny věkové kategorie.
Aktuálně s více než 15ti letou praxí v oblasti profesionálního hokeje, zvyšování výkonu a přeměny postavy.

Přidat komentář