728x90-2-modif-1517685944.gif
Silové cvičení

Co může přinést cvičení bez těžkých posilovacích strojů?

Cvičení s vlastní vahou - pro ženy
banner-728x90-1477929983.jpg

Proč je vhodné cvičení s vlastní vahou

V posilovnách stále existuje velký počet mužů a žen, kteří budou neustále dávat přednost těžkým posilovacím strojům jako multipress nebo dalším podobným zařízením. Takové efektivní cvičení s vlastní vahou bude stále pro určitou skupinu nezajímavá forma trénování. Nicméně v dnešním článku bych ráda udělala takovou menší osvětu, že tato skupina cvičenců může dělat velkou chybu, když se snaží cvičení s vlastní vahou třeba doma nebo v posilovně doslova pohřbít zaživa.

Pokud věříte tomu, že složitější cviky nebo náročnější posilovací systémy vedou k rychleji vybudované a svalnaté postavě, tak jste určitě na omylu. Jelikož dlouhodobě cvičím a zažila jsem plno nejrůznějších tréninkových metod právě díky našemu magazínu DRZSEFIT.cz, jsem silně přesvědčena, že jednoduché cvičení s vlastní vahou dokáže udělat s vaší postavou opravdu zázraky.

Každým dnem se po celém světě stává tato tréninková metoda s vlastní vahou stále populárnější. Lidé na cvičení s vlastní vahou si nejvíce právě pochvalují, že kolikrát nemusí navštěvovat posilovnu nebo sportovní středisko a udělají si kompletní trénink klidně doma. Navíc tento typ cvičení je zde již pěknou řádku let a jedná se zcela o přirozené cvičení.

Ráda bych vám představila pár nejzákladnějších bodů ze cvičení s vlastní vahou, které můžete velmi snadno třeba zařadit do svého tréninkového plánu.

Naprostá flexibilita cvičení

Cvičení s vlastní vahou - drzsefit.cz

Není žádným tajemstvím, že většina strojů v posilovnách je pouze zaměřena na určitou svalovou partii. Jestli bude vaším cílem získat pouze velký objem svalů v určitých partiích, posilovací stroje budou správnou volbou.

My se chceme tentokrát zaměřit na cvičení s vlastní vahou, která díky maximální komplexnosti a bohaté různorodosti cviků, zapojíte všechny svaly v těle. Budete zároveň efektivně posilovat svalstvo a hubnout nadbytečné kilogramy komplexně ve všech problémových partiích.

NÁŠ TIP: Naučili jsme naše čtenářky, jak bojovat s nadváhou. Vyzkoušejte naši metodu na hubnutí, u které nemusíte vyvíjet žádnou aktivitu ani energii.

Všeobecná obava ze cvičení

Cvičení s vlastní vahou - bezpečnost při cvičení

Bohužel jsou i cvičenci mezi námi, kteří si jednoduše myslí, že do posilovny nepatří. Mohou trpět syndromem méněcennosti a pocitem, že prostě v posilovně nemají co dělat. Jako příklad mohu zmínit třeba sebe, když jsem začala chodit do posilovny, necítila jsem se mezi ostatními vůbec dobře. Až zhruba po roce posilování jsem vlastně přišla na to, že o nic nejde a že i do posiloven občas chodí úplně normální lidé, kteří na tom vlastně nejsou po sportovní stránce o nic lépe než já.

Je potřeba se přes tento prvotní a negativní pocit přenést. Vkročit do posilovny je vlastně ten nejlehčí krok ze všech, začít na sobě pořádně makat je to, o co tady vlastně jde. Pokud se cvičením úplně začínáte nebo teprve budete v brzké době začínat, cvičení s vlastní vahou se ideálně nabízí. Jakmile se dostanete do fáze, že se budete cítit ve svém těle naprosto fit, už v sobě nebudete mít ten prvotní strach do posilovny vůbec vstoupit.

Cvičení s vlastní vahou ušetří čas

Cvičení s vlastní vahou - úspora času

Ne vždy se nám poštěstí a narodíme se právě v takovém místě, že máme posilovnu v nejbližším místě bydliště. U některých může jen samotná doprava na trénink a zpět zabrat v celkovém měřítku tolik času, jako samotný trénink. Největší výhodou cvičení s vlastní vahou je, že tato starost se samotným dojížděním může úplně odpadnout. Trénink lze velmi jednoduše sestavit doma, bez větších problémů a tréninkových znalostí.

Z jakých cviků si můžete poskládat domácí cvičení s vlastní vahou?

SUMO DŘEPY – tvarují a posilují zadek

ZVEDÁNÍ KOLEN DO VÝŠKYrychlé spalování tuku

STATICKÉ KLIKY – zpevnění středu těla a pasu

NŮŽKY – posílení spodní části břišních svalů

VÝPADY S VÝSKOKEM – zesílení lýtkových a stehenních svalů

SPRINT NA MÍSTĚ – efektivní kardio

SKLAPOVAČKY – pro pevné a silné svaly na břichu

ANGLIČÁKY – posílení svalstva celého těla

DŘEPY S VÝSKOKEM – neskutečně účinné cviky na zadek

Naprostá bezpečnost během tréninku

Cvičení s vlastní vahou

Když chodíte cvičit, pravděpodobně chcete mít své tělo v dobré kondici a hlavně posilovat bez možnosti se zranit. Cvičení s vlastní vahou je tak jednoduché, že ho dokáže zvládnout opravdu každý. Pokud se dokážete zranit při cvicích, kde pracujete s vlastním tělem bez jakéhokoliv stroje nebo závaží, budete opravdu kouzelník.

Bez kvalitního zahřátí a strečinku to rovněž nepůjde. Proto doporučuji v rámci rozcvičky zkusit třeba 10 minut jízdy na rotopedu, skoky na švihadle nebo krátké rozehřívací vyklusání na běžeckém páse.

NÁŠ TIP: Přečtěte si v našem článku s fitness trenérkou Janou, že zdravá strava je 80% úspěchu pro štíhlou a sportovní postavu. Kvalitní strava podle našich metod je správná cesta za vysněnou postavou!

Cvičení pro obě pohlaví

Cvičení s vlastní vahou - muži vs. ženy

Muži v posilovnách mají často jasně určená pravidla. Zvedat těžké váhy je téměř cílem každého muže v posilovně, čím těžší, tím lepší. Za to ženy preferují raději kardio cvičení, kde mají jistotu většího úbytku kalorií nebo posilovaní určitých partií, na které se chtějí primárně zaměřit. To může být zadeček, stehna, ruce nebo i záda.

Cvičení s vlastní vahou mohou vykonávat jak muži, tak i ženy. Důležité je trénovat komplexně a co nejvíce procvičit všechny svalové partie těla. Cílem by tedy mělo být se zaměřit na výbušnost, stabilitu a vytrvalost. Proto se jeví cvičení s vlastní vahou jako nejideálnější pro obě pohlaví.

Viditelná úspora financí

Cvičení s vlastní vahou - úspora peněz

Možná úplně tou největší výhodou na celém cvičení s vlastní vahou je, že za to nemusíte vůbec nic platit. Sami nejlépe víte, kolik přesně dnes stojí takové lekce s osobním trenérem nebo vstup do nějaké kvalitnější posilovny. Asi netřeba pro většinu rozvádět, že se nejedná o malé peníze. Většinu cviků provádíte jednoduše díky svého těla, jako jsou třeba dřepy s výskokem nebo angličáky.

Navíc díky těmto cvikům posílíte své svalstvo velmi komplexně a účinně. Ve spolupráci s těmito cviky si můžete být jistí, že nadbytečné kilogramy půjdou rapidně směrem dolů. Kromě toho cvičit nemusíte jen doma, ale třeba i v parku, na louce, zahradě nebo sportovním hřišti.

NÁŠ TIP: Chcete mít krásný a pevný zadeček? Naše redaktorka Eva sama začínala na proteinové dietě KetoMIX, aby docílila nejlepší přeměny ve svém životě.

Makat, makat a makat!

Bez vůle, snahy a odhodlání to nikdy nepůjde. Já osobně pokud jdu cvičit a minimálně si pořádně nepropotím tričko, nemám nikdy z tréninku dobrý pocit. Do posilovny se prostě chodí cvičit, ne diskutovat třeba o ženských problémech. Závěrem bych jen zmínila, že cvičení s vlastní vahou je podlé mé osobní zkušenosti vysoce efektivní cvičení, které není hlavně finančně ani časově náročné.

Proto je vhodné úplně pro všechny, především však pro ty absolutní začátečníky!


 

Hodnocení článku
  • 88%
    Aktuální hodnocení čtenářů - 88%
88%

Líbí se Vám tento článek?

Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.

primulus-banner-a3-970x310px.jpg

O autorovi

Eva Domesová

Jmenuji se Eva Domesová, jsem redaktorkou tohoto sportovního magazínu. Pravidelně sleduji nové trendy na trhu v oblasti medicíny a doplňků stravy. Kromě toho se aktivně zapojuji do konzultace a rozhovorů s našimi čtenáři.

Přidat komentář